פרשת לך לך עולה היהודי הראשון על במת ההיסטוריה.
הפרשה נפתחת בבחירתו של אברהם והציווי של "לך לך".
משום מה התורה מעלימה את אשיותו של אברהם ואת מעשיו לפני שנבחר למשימה.
רק לפני פרשה כאשר התורה רוצה להדגיש את סיבת בחירתו של נח  להישאר בחיים מכל דור המבול היא מרעיפה עליו שבחים : "צדיק תמים".... "כי אותך ראיתי צדיק לפני".
המדרש רווי בסיפורים על מעללי אברהם עם נמרוד ואחרים לפני שנבחר. אברהם מצטייר כאביר האמונה וכצוק איתן אל מול הנורה.
המדרש למעשה מעצים את אישיותו התרומית של אברהם.
מדוע התורה שותקת ולא מספרת על אברהם כלום.
מתוך מגוון התשובות בחרתי את תשובתו של המהר"ל.
גישתו של המהר"ל תובן על רקע המיונים שעורך הצבא לבנים בכדי לבחון את כשירותם להיות טייסים או להתחיל מסלול של סיירת מובחרת. בגיבושים ובבדיקות בודק הצבא לא את היכולת כי אם את הפוטנצייל הגלום בבחור או בבחורה.
בוגר שמינית אינו לוחם והוא אינו יודע להטיס מטוס קרב.
הצבא מחפש את הפוטנצייל והכישרון הבסיסי. אותו בחור או בחורה שנבחרו יש להם התאמה ופוטנצייל. אם ישקיעו בהם ותהיה להם את ההתמדה ואת המוטיבציה הם יגיעו רחוק ויהוו ברכה לכל עם ישראל.
על אותו משקל נבחר אברהם. אברהם היה ענק. אך הוא נבחר לא בגלל עצמו אלא בגלל הפוטנצייל שלו להצליח במשימה הגדולה להקמת עם ישראל בארץ. זהו הציווי של "לך לך".
לאברהם היו כוחות. לכן, ניתן להעמיס עליו משימה הנוגעת לכלל האנושות.
לאור זאת מובן מדוע התורה מעדיפה להשאיר את אברהם אנונימי ולהתמקד במשימה.
.
גם בישיבה אנו מנסים לתת לתמידים אתגרים רבים. אתגרים לימודיים, אתגרים ערכיים ואתגרים רוחניים.
התברכנו בדור מדהים בעל כוחות מיוחדים. אנו מאמינים בבנים וביכולות שלהם. לכן, אנו מנסים ביחד אתם להתעצם ולבנות את זקיפות הקומה, כדי יוכלו לעמוד במשימות הכבדות שידרשו מהם כיום במדינת ישראל.