תחושת דז'ה וו ( היינו שם...)מלווה אותנו כאשר אנו קוראים את פרשת ויקהל (וגם חלק מפקודי). למה לחזור ולספר שוב את פרטי הפרטים של הכלים בזמן בנייתם? היה אפשר להספק בפסוק בודד ופשוט שמופיע בפרשת פקודי " "ותכל כל עבדת משכן אהל מועד ויעשו בני ישראל ככל אשר צווה ה' את משה  כן עשו" מה . מבין שלל הפרושים, פרושו של רבי יהודה הלוי בולט. לטענתו המסר של התורה הוא כי בכדי להגיע להשראת שכינה. בכדי להגיע למצב בו הענן יורד מהר סיני על המשכן יש צורך בדיוק. לא מספיק כוונה צריך גם מעשה מדויק לפי הנחיות אלוקיות. בעולם של התחברות קשה לדבר על מחויבות. לכן התורה דואגת להדגיש כי רק הצמדות להנחיות המדויקות ישיגו את המטרה הגדולה.