פרק שישי מתאים ביותר להילמד ערב שבועות.
הפרק הזה נספח לחמשת פרקי אבות מאוחר יותר. הפרק הוא ליקוט של ברייתות העוסקות בחשיבות לימוד התורה ובדרך לקנות תורה.
 רבי מאיר פותח את המשנה הראשונה כך : "כל העוסק בתורה לשמה , זוכה לדברים הרבה:ולא עוד אלא שכל העולם כדאי לו......"
מהי תורה לשמה? וכיצד זוכים לכך?
 לשמה משמועתו לשם מהות התודה ולא לשם דבר אחר חיצוני.אין ללמוד בשביל להצליח בבגרות או בכדי לקבל תואר ברבנות יש ללמוד לשמה של התורה.

מהו ה"לשמה"?
הרב חיים מוולוז'ין ב"נפש החיים" מסביר כי תורה לשמה היא לשם הלימוד וההבנה. בחסידות  לשמה הכוונה  במטרה להידבק בה'.
 האם לימוד לשם הבנה או לשם דבקות מחייב כי לא נהנה מהלימוד. הרב קוק בעין אי"ה על הגמרא בשבת לא. הדורשת את הפסוק "מר עובר" מסביר כי בתחילת הלימוד יש מרירות אך בסוף הלימוד נהפך להיות חוויה והנאה. האבני נזר בהקדמה לאגלי טל מכריז כי אין פסול בהנאה מהלימוד. להיפך צריך ליהנות מלימוד התורה. מי שנהנה מלימוד תורה סימן שהוא מתעסק בתורה והתורה היא חלק ממנו. כלומר ניתן ללמוד תורה לשמה וגם ליהנות מעצם הלימוד.
 כיצד מגיעים למדרגה כזו של לימוד לשם ידיעת ה' ותורתו?
  חז"ל קבען כי:  "לעולם ילמד אדם תורה שלא לשמה שמתוך שלא לשמה בא ללשמה".
2 פירושים ניתן לפרש את אמרת חז"ל: 

הראשון: כדי להגיע  ללימוד לשמה יש ללמוד שלא לשמה ואז מתרגלים ללימוד ויכולים לגשת אליו מתוך רצון פנימי ולא מתוך דירבון חיצוני של כסף וכבוד. כלומר כדי לרכוש את ההרגל הנכון צריך סיבות חיצוניות של "לא לשמה". ללמוד לשם פרס, לשם ציון וכו'
השני: תמיד יש ללמוד לא לשם שמים שמתוך המטרות שלא לשמה יוצא לימוד לשמה. כלומר היות ואנו בני אדם אנו זקוקים כל העת למטרות שאינם טהורות בזכות זה אנו זוכים לעשות הרבה דברים למטרתם.
 סיכום הדברים:

האידיאל לרבי מאיר הוא לימוד תורה לשמה
לאבני נזר ולרב קוק ניתן ואף צריך למצא את הדרך להתחבר ללימוד תורה מתוך הנאה.
הדרך להגיע ללימוד תורה לשמה עובר דרך הלימוד תורה שלא לשמה שנותן את המסגרת ואת הדרייב.
 
יהי רצון שנזכה בליל שבועות ל"גל עיני ואביטה מנפלאות מתורתיך".